
Horváth-Kovács Ádám

Vajda Kinga
Horváth-Kovács Ádám: Az Outward Bound Romania szervezet alapítótagjaként 1992-ben német-francia szakos tanárként kezdtem foglalkozni outdoor élménypedagógiával, és 1997 óta főállásban a szervezet ügyvezető igazgatójaként tevékenykedem, valamint outdoor trénerként is évente közel két hónapnyi időt töltök képzésekkel. Képzőként főleg külső és belső trénerképzésekkel, vezetői készségek fejlesztésével, vállalati csapatépítő programokkal foglalkozom. A nemzetközi Outward Bound hálózatban az Outward Bound International megbízásából programellenőrző tevékenységet folytatok, mely során évente két-három másik OB szervezet tevékenységét kell teljeskörű vizsgálatnak alávetni (biztonság, minőség, menedzsment, stb.) és erről jelentést, illetve visszajelzést írni. Két éve tagja vagyok az Outward Bound International operációs bizottságának, melynek feladata a nemzetközi OB vezetősége döntéseinek, valamint a kétévente megrendezésre kerülő OB világkonferenciák előkészítése.
Az Outward Bound programok egyik fő eleme az expedíció. A több mint két évtizedes képzési tapasztalatom során rengeteg expedíción vettem részt, illetve nagyon sokat képzőként vezettem, és azt tapasztalatot szűrtem le, hogy ez az egyik leghatásosabb élménypedagógia eszköz, amely fokozottan hozzájárul a személyiség változásához, fejlődéséhez.
Az Outward Bound programok egyik fő eleme az expedíció. A több mint két évtizedes képzési tapasztalatom során rengeteg expedíción vettem részt, illetve nagyon sokat képzőként vezettem, és azt tapasztalatot szűrtem le, hogy ez az egyik leghatásosabb élménypedagógia eszköz, amely fokozottan hozzájárul a személyiség változásához, fejlődéséhez.
Vajda Kinga: 2007-ben szociálpedagógusként végeztem Marosvásárhelyen. Már az egyetemi éveim alatt eldöntöttem, hogy a csoportokkal való munkában szeretném továbbfejleszteni magam és kamatoztatni tudásom. Rögtön az egyetem befejezése után rátaláltam az Outward Bound Romániára és mélyrehatóan megismertem az outdoor és élménypedagógia módszertant. Saját bőrömön tapasztaltam meg e módszertanok pozitív hatásait: szakmai fejlődésem mellett megtapasztaltam, hogy többre vagyok képes, mint gondolnám és sokat fejlődött az önbizalmam, a kiállásom, a felelősségtudatom, önismeretem és a világszemléletem. Tíz éves élmnypedagógiai és outdoor tréneri munkám során arra törekedtem, hogy a résztvevőimet is segítsem hasonló felfedezésekben és a fejlődésben, valamint fiatalokkal dolgozó szakemberekben elültessem e módszertanok magvait és a gyakorlati alkalmazásra ösztönözzem őket.